Jak dolecieć na Cypr?!

Wiem, że u większości z Was zima trzyma... ale może w takim momencie dobrze pomyśleć o wakacjach, ciepłym morzu, plaży, słońcu, drinkach pitych na leżaku pod palmami?:D

Genaralnie na Cypr można się  dostać na dwa sposoby - samolotem bądź promem z Grecji lub Turcji.
W dzisiejszym poście pokaże wam opcje połączeń samolotowych Polska- Cypr. Z innych krajów europejskich również istnieją dogodne połączenia, np. z UK jest ich znacznie więcej i w bardziej przystępnych cenach.

Wymyśliłam sobie hipotetyczny urlop na początku kwietnia. Na wyspie jest już wtedy ciepło, ale nie za gorąco, początek sezonu, więc nie ma jeszcze dzikich tłumów. Jest to też przyjemny okres na zwiedzanie,  kwitną kwiaty, jest w miarę zielono.

Na stan obecny mamy 3 niezłe opcje przeloty z PL do CY:
 
1. LOT - bespośredni lot z Larnaki do Warszawy, trzeba polować na okazje (np. szalone środy), bo generalnie bilety są drogie.


 Więcej informacji na stronie: http://www.lot.com/cy/en/web/newlot/home

 2. LUFTHANSA - lot z Larnaki do Krakowa z przesiadką w Monachium, latają też do innch polskich miast, jak dla mnie to znacznie lepszy wariant niz lot z Wwa, gdzie trzeba się tłuc co najmniej kilka godzin  w pociągu z Krk... no i standard podróży bardzo komfortowy:)
 

3. RYANAIR - to zdecydowanie najtańsza opcja, co prawda bez posiłku i trzeba bardzo uważać na limit bagażowy, ale dzięki nim można zwiedzać Europę bardzo tanim kosztem. Loty jedynie z Krakowa do Paphos. Latają w piątki i poniedziałki, więc można nawet pokusić się o wypad na weekend tylko z bagażem podręcznym, co zmniejsza koszt biletu o około 300 zł!


Więcej informacji na stronie: http://www.ryanair.com/en

Na sam koniec zostawiłam super ofertę last minute z biura podróży ITAKA, jeśli macie ochotę uciec z mroźnej Polski to lecą na Cypr w tą sobotę:D


Planujecie już tegoroczne wakacje?

28 komentarzy:

  1. Ja czekam na wiadomość od mojego czy dostał wizę, i szukamy biletu :/
    Niestety ceny są dosyć wysokie, lotem najtańszy chyba 300 euro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomka, teraz bilety beda drogie, ale jak sie ma mozliwosc to warto kupowac z wyprzedzeniem kilkumiesiecznym. Magda zadzwon do Itaki i spytaj czy maja wolne miejsca w samolocie, u nich bilet kosztuje chyba 800 zl w dwie strony, lot czarterowy besposrednio do WWA, lataja w soboty.

      Usuń
    2. A skąd? Z larnaki? I czy latają rano czy w nocy?
      Nie wiem czy mój będzie chciał lecieć w sobotę:D

      Usuń
    3. Haha no to zeczywiscie problem jak mu sobota nie pasuje :P
      Tak z Larnaki, nie znam dokladnie godzin, obczaj sobie na stronce Itaki, a najlepiej przedzwon i spytaj czy maja wolne miejsce na lot z larnaki do wawy.

      Usuń
  2. Szczerze powiedziawszy jeszcze nie myslałam o wakacjach :P Choć w tym roku obiecałam sobie, że muszę w końcu gdzieś wyjechać. Nie samą pracą żyje człowiek :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie! Ja tak na prawde zyje od urlopu do urlopu, jak tylko skas wroce to planuje kolejny wyjazd. Perspektywa wakacji, nawet odleglych w czasie, daje mi energetycznego kopa:)

      Usuń
  3. Ja myślę o wakacjach. Marzą mi się Wyspy Kanaryjskie albo Włochy ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rowniez chetnie wybralabym sie na Kanary:)albo na Madere!

      Usuń
  4. och kochana, Cypr zawsze bede wspominala z usmiechem na twarzy ,ponad dwa lata temu bralam slub na Cyprze:) Piekne miejsca, super widoki, cudowna pogoda. Mam nadzieje ,ze tam wroce jeszcze kiedys np. na jakas rocznice slubu ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super! Na pewno byla to niezwykle romantyczna ceremonia:) A moge spytac gdzie dokladnie braliscie slub??
      Pozdrawiam i zycze rychlego powrotu na wyspe Afrodyty!

      Usuń
    2. Bralismy slub w Ayia Napa,do tej pory zyje wspomnieniami ;)

      Usuń
  5. Weekendowy wyjazd z bagażem podręcznym to szalony, ale genialny pomysł! Muszę to rozważyć :)
    Ja wakacji jeszcze nie planuję, ale w głębi serca cicho marzę, że uda mi się powtórzyć wyjazd z ubiegłych wakacji - byliśmy wtedy z moim chłopakiem we Włoszech, ale niestety tylko na 9 dni, nie udała nam się pogoda i też obydwoje mieliśmy jakieś dolegliwości żołądkowe, więc nie zwiedziliśmy wszystkiego, co mieliśmy w planie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, taka weekendowa odskocznia jest super:)
      Zycze Ci w takiem razie udanych wakacji gdziekolwiek beda, byle bez problemow zdrowotnych!

      Usuń
  6. gdybym mogła sobie tylko na to teraz pozwolić to nawet bym się nie zastanawiała i uciekła na Cypr:) Tyle miłych wspomnień mam z stamtąd, mam sentyment do tego miejsca, szczególnie do Limassol. Jedno wiem na pewno, chcę tam kiedyś jeszcze wrócić, może kolejne wakacje:)
    buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli tylko kiedys przylecisz do Limassol, to musimy sie spotkac na piwko na plazy:D

      Usuń
    2. Keo? ;) oj byłoby super:)

      Usuń
  7. Myślałam o Cyprze w kontekście kwietniowego urlopu, ale doszliśmy do wniosku, że chcemy cieplej. Ale strasznie chciałabym tam wrócić i zobaczyć resztę wyspy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwietniu upałów jeszcze nie ma, ale za to we wrześniu jeszcze są , to mój ulubiony miesiąc tutaj i zawsze gdzieś jedziemy na kilka dni się odciąć :) kwiecień lepszy za to na zwiedzanie. Koniecznie musisz przyleciec na stronę grecka, w końcu to zupełnie inne państwo :)

      Usuń
  8. Moja siostra leci na Cypr w marcu na wakacje. Wtedy jest w miarę ciepło? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, około 20 stopni, a może nawet trochę wiecej:)

      Usuń
  9. Cypr? Marzenie :) Ja swoje wyjazdy planuję dopiero latem w sezonie :) Myślałam o Turcji i stamtąd popłynąć statkiem na jedną z greckich wysp- kto wie, może to będzie jednak Cypr? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przylec na Cypr i odwiedz czesc turecka - zaliczysz 2 w 1 :)

      Usuń
  10. w tym roku wakacji nie będzie, bo szukam pracy.

    OdpowiedzUsuń
  11. lot i lufthansa maja ceny z komosu... nie wiem dlaczego,ale loty do aten to jakiś żart... ://
    wakacje mowisz? pewnie uciekniemy do aten alo na jakąs wyspe, chociaz ja wolalabym Portugalie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do Aten zadne tanie linie nie lataja??
      Tez mi sie marzy Portugalia, a najbardziej Madera:)

      Usuń
  12. Latałam kilka razy z Krk do Paphos i na odwrót i generalnie przylot jest zawsze wieczorem i jest ogromny problem z przedostaniem się z lotniska do miasta (w grę wchodzi właściwie tylko taksówka) a żeby potem dojechać do Nicosi to już w ogóle marzenie bo jadą chyba tylko 2 albo 3 autobusy w ciągu dnia. O ile np w Larnace są zorganizowane busy i autobysu bezpośrednio do Nicosi to w Paphos jest to tak tragiczne rozwiązane... a właściwie w ogóle nie jest w żaden sposób rozwiązane bo po prostu nie ma tam w ogóle żadnego transportu z i na lotnisko. Ja za zwyczaj latałam Ryianairem a raz leciałam Lufthansą i to wyszło nieporównywalnie drożej. Ogólnie opłaca się brać bagaż podręczny, bo 10 kg to jest sporo, tym bardziej, że można trochę pokombinować :) ja zawsze wyciągam wszystkie rzeczy typu aparat, portfel i wkładam sobie do kieszeli, żeby odciążyć tę torbę. Na siebie ubieram kilka rzeczy, a potem jak już przejdę bramkę to wkładam wszystko spowrotem do środka :p wiadomo, że do torby podręcznej nie schowamy kosmetyków, ale w typowych sieciówkach ceny są całkiem przystępne np. w carrefourze można kupić 2 żele pod prysznic w cenie ok 4 eur ;) więc co bardziej potrzebne na te pare dni kosmetyki można sobie zakupić :) ogólnie na Cyprze jest drogo i tu nie ma co zaprzeczać, jednak jako "uboga" studentka zawsze musiałam sobie jakoś radzić, więc mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że dawałam sobie radę za 500 eur miesięcznie, wliczając rachunki i czynsz. Na Cyprze jest pięknie i zachęcam wszystkich do odwiedzenia tej niesamowitej wyspy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jesli chodzi o dostanie sie z Paphos do innego miasta to transport "publiczny" jest koszmarem. Mysle jednak, ze jezeli kots chcialby spedzic tylko weekend na Cyprze to Paphos jest spoko miejscowka, bo tez mozna znalesc jakis tanszy apartament, nie to co w Limassol na przyklad....

      Usuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger