Typowa cypryjska przekąska z halloumi


Szybki i prosty w przygotowaniu lunch - kanapka z pomidorami, cebulką i halloumi.


Do chlebka typu pita wkładamy pokrojonego w plasterki pomidora, plus ja dodałam trochę kaparów, bo bardzo je lubię;)



 Następnie na odrobinie oliwy z oliwek podsmażamycebulkę a później dodajemy kilka plasterków sera halloumi.



Kiedy wszytko na patelni ładnie się przyrumieni, wypełniamy naszą kanapkę, doprawiamy czarnym pieprzem i gotowe!




Halloumi - rodzaj sera solankowego półtwardego, od wielu stuleci wytwarzany jest z surowego mleka owczego i koziego, obecnie również z dodatkiem mleka krowiego. pochodzi z Cypru, byl znany już w średniowieczu, Cypryjczycy uważają halloumi za potrawę narodową. Idealnie nadaje się do grillowania, smażenia, gotowania, zachwuje swój kształt, jest świetnym dodatkiem do sałatek, kanapek ale równie dobrze smakuje solo.

 

14 komentarzy:

  1. Nie przepadam za tym serem, ogólnie po ciąży od serów mnie odrzuca.
    Wygląda ładnie jednak nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam wszytkie sery, nie tylko hallumi, wiem ze nie są zbyt zdrowe, ale od czasu do czasu sobie pozwalam :)

      Usuń
  2. Sera takiego nie jadła, ale z chęcią bym spróbowała. A kapary?Kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pysznie wygląda:)Ja to jak hallumi mam jeśc to tylko z grilla :)Ja też sero-maniaczka:)A co do pity ja uwielbiam tą grubą:D:) Chociaż cienka też niezła jest:)

    Całuję :):*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gruba pite tez lubie, ale tylko superswieza:) Hallumi z grilla jest pyyyyycha!

      Usuń
  4. Serek wygląda smakowicie jak i całość. Ja nie lubię kaparów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki, wlasnie sie zastanawialam czy te zdjecia sa apetyczne czy raczej nie ;)

      Usuń
  5. Wow! Wygląda bardzo smacznie! A kaparów to ja chyba nie jadłam... A może nawet nie wiedziałam, że jem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super musi smakowac:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam hallumi! Po powrocie z Cypru nie mogłam sobie poradzić bez niego! Znalazłam Cypryjczyka na allegro który robi świeże i pyszne serki w Polsce i można je u niego kupić:) teraz mam troszkę Cypru w domu:)
    buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hallumi na Allegro, no to sa juz niezle jaja :D ale fajnie, ze mozna go dostac i w PL:)

      Usuń

Copyright © 2014 Lemessoss , Blogger